Dobrá otázka: Jistota spasení

1. září 2011 | 14.31 |
› 

Výcuc z diskuze na webu: Granosalis.cz:

VM: Dobra otazka: Co to znamena "verit, tak abys byla spasena?" Zkus hledat v Pismu...

Momonka: To je ale jednoduché, demagogu, je víra živá - projevující se skutky a víra mrtvá, která nemá skutky. Já se nemusím snažit o skutky, pokud mám víru živou, neboť je ve mně působí Duch sv. Přesto je v křesťanství hafo neobrácených lidí, kteří se snaží dělat skutky, aby dokázali, že mají víru. Živá víra postačí ke spasení sama o sobě, bez skutků, které mohou přijít až později. Živá víra se taky pozná podle toho, že má člověk tu smělou důvěru v den soudu = má JISTOTU SPASENÍ a ví, o čem mluví, neboť poznal očistnou moc krve Pána Ježíše a dokonalost Jeho oběti.

      Máš smělou důvěru? Došel jsi dokonalosti v lásce? Anebo máš stále strach? Věříš, že zaplatil Pán Ježíš za všechny Tvé hříchy?

VM: Ano, tu se nejedna o snahu. A vlastne se nejedna ani o Tve skutky, ale o skutky Krista skrze tebe. Na druhe strane vsak: Na svych skutcich, v denodennim zivote, poznas svou viru. Ne na tom, co rikas, ale na tom, jak jednas. Jedna se o denodenni zivot. Kazdy tvuj den je plny tvych skutku. Dokonce i to, kdyz nic neudelas, je tvym skutkem. Skutek tedy neni neco, co prichazi pozdeji, ale to, co je ted a tady. A pres kazdy tvuj skutek promlouva tva vira. Pres kazdy. Promlouva prave ta vira, kterou v tu danou chvili mas. Promlouva ta vernost, komu jsi verna a ta duvera, komu duverujes. Spravne pises, ze vira mrtva je ta vira, ktera NEMA skutky. Vsimni si, ze jsi pouzila PRITOMNY cas. Ziva vira neni vira, ktera nekdy v minulosti mela sve skutky, ani vira, ktera nekdy v budoucnosti bude mit skutky. Jde o to, co je TED. Ne o to, co bude, nebo o to, co bylo, Jde o viru, kterou mas ted.

            Otazka: Mel celnik smelou duveru v den soudu? A mel farizeus pochybnosti o sobe samem? A presto z pribehu o celnikovi a hrisnikovi muzeme ziskat smelou duveru pro den soudu.

            V cem tedy prameni ona "smela duvera" v den soudu? V cem muzeme mit tu smelost? V sebe - duvere?

            Pises, ze v tobe pusobi Duch Svaty. Jak to ale poznas? Jak vsak rozeznavas Ducha Svateho od duchu necistych? Vede te vubec neco k tomuto rozeznavani?   Apostol Jan pise, ze ke krestanum nemluvi pouze Duch Svaty, ale necisty. K cemu tedy vede Tva smela duvera: K bdelosti, kdy se tazes sebe sama, anebo k otupleosti? Sebeduvera v sebe rika toto: Ja se nemusim testovat.

Protoze si verim. Protoze verim tomu, ze verim. Pouze pochybnost o sobe samem, vedomi vlastni nedokonalosti a omylnosti, te muze vest k tomu, ze budes zkoumat duchy, ktere v tobe pusobi. Nemas-li zadnpu pochybnost, pak nemas ani duvod zkoumat sebe sama.

            Smela duvera k Bohu vsak vede ke smelemu zpytovani sebe sama. Pan Jezis nezaplatil za ty hrichy, ktere jsme mu v pokani neodevzdali, ktere jsme si nechali pro sebe.  Pavel v listu Filipskym ve treti kapitole pse, ze byt dokonaly znamena uvedomovat si vlastni nedokonlost. Taktez i celnik: Ten byl ocisten, kdyz si uvedomoval svoji hrisnost. Nasledovat Pana Jezise totiz muzes jenom tehdy, kdyz si uvedomis, ze mu nemas co dat.  My muzeme mit smelou duveru tehdy, kdyz si uvedomujeme svoji hrisnost a kdyz  ji vyznavame, az tehdy Kristus ji vezme na sebe. Apostol Jan totiz jasne pise:
                + Říkáme-li, že jsme bez hříchu, klameme sami sebe a pravda v nás není.
                + 9Jestliže vyznáváme své hříchy, on je tak věrný a spravedlivý, že nám hříchy odpouští a očišťuje nás od každé nepravosti.
                + 10Říkáme-li, že jsme nezhřešili, děláme z něho lháře a jeho slovo v nás není.

            Opet si vsimni toho pritomneho casu: Rikame-li, ze JSME (t.j. ted a tady) bez hrichu, t.j. kdyz neuvedomujeme svoji hrisnost, pak lzeme. Lzeme sami sobe a pravda v nas neni. To je take velm tvrde slovo, ktere Kristus rekl o satanovi, ze v nem pravda neni.

            Apostol Jan dale pise: Jestliže však chodíme v světle, jako on je v světle, máme společenství mezi sebou a krev Ježíše, jeho Syna, nás očišťuje od každého hříchu.
            
            Jezis neni automaticka pracka. Apostol Jan ocisteni od kazdeho hrichu jasne podminuje konani Bozi vule, t.j. chozenim ve svetle. Jestlize chodime ve tme, t.j. jestli koname skutky tmy, pak lzeme, kdyz tvrdime, ze mame s Kristem spolecenstvi, byt si myslime, ze mluvime "uprimnou pravdu ze srdce". Apostolu Janovi jde o konani TED, v TETO chvili.  V osme kapitole sveho evangelia Jan primo popisuje, ze muzes verit v Krista a presto byt Dablovym ditetem. Jan opet pise v pritomnem case. Nerika: Jestlize vsak jednou budeme chodit ve svetle, ani nenapsal: Jestlize jsme kdysi chodili ve svete. Jan pise v pritomnem case. Jestlze ted CHODIME (chodit neznamena sedet) ve svetle (t.j. v poslunosti Kristu, v jeho vuli), tehdy nas Kristus ocistuje od kazdeho hrichu.

            Nase dokonalost je tedy ve vedomi nasi nedokonalosti, nase smela duvera pak je v nasich pochybnosti o sobe samem, nase odvaha je v Bazni pred Bohem a nase odpusteni je ve vedomi vlastni hrisnosti a nedokonalosti: Toho, ze ted, nyni, nemame Bohu co dat. Az si budeme myslet, ze mame Bohu co dat (nasi skvelou, krasnou viru, skutky, chvaly, sebe sameho), pak budeme mit problem. My totiz Bohu muzeme dat jenom to, co On dava nam, co On dava nam do spravy, ne (zatim) do vlastnistvi. Tehdy, kdyz jsem si vedom vlastni hrisnosti, vlastni nedokonalosti, pochybnosti o sobe samem, jenom tehdy mohu mit smelou duveru pro den soudu.

            Řekneme–li, že s ním (t.j. s Kristem) máme společenství, a přitom chodíme v temnotě, lžeme a nečiníme pravdu.


VM: Jinymi slovy: souhlasim s tebou, ze honeni za vlastnimi skutky, abych si dokazal svoji spasenost, je cesta do pekel, je cesta k hledani "bohatstvi v duchu." Avsak, a zde s tebou nesouhlasim, je jakasi tvoje rezignace na to, abys ses skrze sve skutky ptala, jestli opravdu mas (TED v TETO CHVILI) zivou viru, duveru a vernost Kristu jako svemu Panu, Panovnikovi, vlastnikovi,  Spasiteli.

            To jsou dve ruzna veci: Honeni se za skutky, aby sis neco dokazala, je neco zcela jineho nez ptat se, v cem prameni me skutky a me snazeni se (pripadne snazeni se o skutky...)

            Protoze nasledovat Jezise muzeme jenom tehdy, kdyz mu nemame co dat... Kdyz se pred nim pokorime a prosime o milost. Ne o nase nejake pravo, ne o nejakou Krostovu povinnost (ty mne prece musis spasit, protoze ja ti rikam Pane Pane), ale kdyz prosime o Milost a slitovani...

Základy křesťanské víry:
=====================

1) Stvoření nebes a země:
http://www.ulozto.cz/7865313/muller-genesis-mp3
2) Stvoření člověka a pád do hříchu:
http://www.ulozto.cz/9575130/muller-skupinka-stvoreni-cloveka-a-pad-do-hrichu-mp3
3) Všichní máme problém - hříšnost: http://www.ulozto.cz/7975977/muller-vsichni-mame-problem-mp3
4) Boží odpověd - obrácení = příběh Nikodéma:
http://www.ulozto.cz/8752981/muller-nikodemuv-pribeh-mp3
5) Co mám učinit, abych získal věčný život: http://www.ulozto.cz/10005534/muller-18-4-2011-co-mam-ucinit-abych-ziskal-vecny-zivot-mp3
6) Být v Kristu - co to znamená: http://www.ulozto.cz/8530401/muller-3-4-2011-byt-v-kristu-mp3
7) Podobenství o nepoctivém správci - vzor chování křesťana: http://www.ulozto.cz/8391487/muller-kolik-dluzis-memu-panu-mp3


Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Moderované komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář