Rozhovor s JiKem - O původu Zla...

8. červen 2011 | 20.26 |
› 

Následující diskuze vznikla jako reakce na předchozí článek: Satanův původ..

Otázka JiKo  kdyby tato (lidslá vrozená tělesná) postižení byla způsobena nedostatkem Boží milosti, tak co je pak lidská přirozenost?

Odpověď: Ta je prece od podstaty zla a nedobra. Vse dobre v cloveku je Milosti od Boha...

Re:... to by znamenalo,  že Bůh tvoří přirozené zrůdičky a zmetky a jejich vady kompenzuje...

A to jsem preci nenapsal. Ale musime si byt vedomi, ze dite se v tele matky devet mesicu vyviji pod vlivem hrisnosti a Zla sveta. A kdyz Buh tento vyvoj drzi ve Svych Rukou (u nekoho vice, u nekoho mene), pak je to pouze Jeho Milosti.

Re: Další pro mě nepochopitelná teorie je to, že svoboda člověka spočívá v jeho rozhodnutí pro Boha, nebo pro Satana. Tedy nemožnost odmítnout Boha bez existence zlé bytosti. Jaká úvaha tě k tomu vedla?


A ty si myslis, ze by Adam s Evou meli moznost ochutnat jablko poznani, kdyby je Satan nenavedl? Kde by se v nich vzala myslenka na ochutnani jablka bez pritomnosti satana? Bez Satana by nemeli moznost ochutnat jablko, protoze by je to ani nenapadlo. Prece bez pritomnosti Zla nemuze vzniknout zla myslenka! Z ceho by mohla pramenit zla myslenka, kdyby vsude okolo bylo jenom dobro? Z dobra? Copak muze dobro zplodit neco zleho? Nemyslim si to...

Myslim si, ze Dobro muze stvori "zlo" (a to pouze bezmocne zlo, nebot dobro zlu zadnou moc dat nemuze) jenom tehdy, je-li to Dobre. A svoboda je Dobrem. Protoze Buh neni vezensky dozorce, ale milujici Otec a ten dava marnotratnemu synu moznost i odejit - protoze moznost odejit je pro toho marnotratneho syna v konecnem dusledku Dobrem a ne zlem.

Jestlize by Adam nemel moznost volit mezi zlem a dobrem, mezi zlou a dobrou myslenkou, pak by byl nucen nasledovat dobro. Protoze by nemel na vyber nenasledovat dobro. Pak by nebyl svobodny, ale jen veznem v zajeti "dobra." Na kolik je vsak nuceni druheho k dobru, ktere povazuji za dobro ja, k jeho dobru Dobrem?


Re: Správná otázka zní: kam se ztratilo dobro, které být mělo, ale není. Toto chybějící dobro vnímáme jako zlo.

Ale nepritomnost Dobra existenci zla nevysvetluje. Protoze Dobro, o kterem mluvime, je Vsudypritomne a Vsemocne. Je-li Buh dobry, pak v Jeho Mysleni nemuze vznknout Nic Zleho. A take nemuze stvorit nic zleho, jen tak. Nepritomnost dobra, je-li toto dobro dobrem, tedy vubec neznamena pritomnost Zla, protoze to zlo by pak muselo vzniknout samo od sebe. Ale jedinym stvoritelem vsech veci je Dobro. Zlo nemuze nic stvorit ani vytvorit. Tu neplati analogie svetla a tmy, tepla a chladu. Protoze Svetlo a Teplo jsou pouhe energie, avsak Dobro je osobnost - Dobra Osobnost. Vsudypritomna a Vsemocna Dobra Osobnost. Svetlo lze zastinit, ale jak Zastnis Vsemocne Dobro? Jedine tak, ze to Dobro samo stvori prekazku, ale proc by to to Dobro delalo, kdyz je Dobrem? A ta prekazka, ktera stini Dobro, je pak sama o sobe Zlem, protoze kdyby nebyla zlem, jak by mohla stinit dobro?


Prekazka, ktera stini svetlo, neni sama o sobe tmou, na rozdil vsak o prekazce, ktera stini Dobro. Dochazime k jedinemu moznemu vysledku: Zlo neni tam, kde neni dobro, ale muze byt pouze tam, kde je Dobro Stvori. A dobro tvori jen a pouze s dorbym umyslem a ne ve umyslu Zlem. A je li dobro Vsemocne, pak tvori dokonale a ne polovicate...


Zdroj: http://quokam.signaly.cz/1106/satanuv-puvod

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Moderované komentáře