Ješitný Bůh?

11. květen 2011 | 19.49 |
› 

Můj poslední článek o evoluci rozvířil na facebooku velice zajímavou diskuzi, v níž mimo jiné jeden z mých nevěřících přátel napsal:

Pavel:Víra je, ...jak doufám, něco víc než jen přijímat existenci vyšší moci.A věřit v křesťanského Boha tak, jak je popisován, by mi vadilo z prostého důvodu - je mi nesympatický. Z mého pohledu je ješitný, jelikož lidi rozlišuje pouze na své příznivce a odpůrce, což je přístup, který jinak znám jenom z totalitních režimů. V takového boha, ať už existuje nebo ne, věřit nechci.

Odpověď:Ahoojky Pavle,máš pravdu, víra je o něčem mnohem více než pouze o Boží existenci. Avšak na druhou stranu přijmout "že něco / někdo" existuje je prostě první krok. Proto trošku to zjednodušení. Těžko si povídat s někym ja nevím o zpěvu Karla... Gotta, když ten někdo nevěří, že Karel Gott vubec existuje a že ho nikdy neslyšel zpívat.

Ano, tvůj pohled na "Boží ješitnost" je jistě legitimní. Je to takový, velmi obvyklý pohled z venku. Osobně si myslím, že je způsobený tím, že si člověk, který ho zastává, plně neprožil vedomí vlastní hříšnosti. Jestliže někdo neuznává svoji vinu, pak nikdy nemůže uznat ani spravedlnost svého odsouzení - jak se říká, vězení je prostě "plné nevinných lidí." A mnoho uvězněných zločinců ti třeba o soudci řekne to samé, protože si třeba neuvědomuje svou vinu a vážnost své viny a svých činů.

Ale jakmile si člověk uvědomí svoji hříšnost a vážnost své viny, pak již nevidí onu "Boží Ješitnost," ale Boží Spravedlnost. Pak si také ten člověk prožije, proč šel Kristus na kříž a začne vnímat tu nesmírnou hloubku Boží Lásky a Milosti, Milosti, která není laciná (co jme si, to jsme si, udělejme tlustou čáru), ale je tvrdě vykoupená - právě utrpením, krvácením a obětí Boha v osoby Ježíše Krista.

Když si člověk o sobě myslí, že je celkem v poho, že jsou na světě lidé mnohem horší než on, pak to člověk samozřejmě takto nevidí a pak Boha vidí jako totalitního vládce...

Zkusim to jeste zdokumentovat jednim biblicky citatem:
Kdo v něho věří, není souzen, kdo však nevěří, již je odsouzen, protože neuvěřil ve jméno jediného*nebo: jedinečného (jediného svého druhu) Syna Božího. Jan 3,18.

Tato veta na prvni pohle...d vypada hodne jako projev "totalitniho vladce." Kdo s Nim souhlasi, jde do raje, kdo ne, jde do pekla. Tecka. Dovol mi vsak tuto vetu trosku preformulovat, abych nazorneji ukazal jeji smysl:

Dluznik, ktery nechava Krista, at uhradi jeho dluh, neni pro svuj dluh jiz vice souzen, dluznik, ktery to odmitne, jiz je odsouzen do vezeni pro dluzniky, nebot nedovolil Kristovi, at jeho dluh zaplati, pri cemz jiz neni nikdo, kdo by jeho dluh uhradil, protoze vsichni ostatni sami dluzi a sami nemaji na zaplaceni ani sveho vlastniho dluhu...

Zalezi na tom, jestli clovek vidi a uznava hloubku sveho dluhu. Kdyz clovek svuj dluh nevidi, nebo odmita, pak mu tato veta prijde jako veta Jesity, ktery si upokojuje svoje ego. Kdyz vsak clovek dluzi, vidi svuj dluh a pak jeho pohled bude zcela jiny.

Protoze zde s enejedna o nejake lacine smazani dluhu typu co jsme si to jsme si. Ale o jeho plne uhrazeni...

Opet, vyjadruji se obrazne, tudiz zcela jiste nepresne... :-)

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Moderované komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář