Rozhovor se Zlomeným mečem...

13. květen 2010 | 05.41 |
› 

Na článek Nebezpečí vztahu věřicích s nevěřícími... reagoval uživatel, který se podepsal jako "Zlomený meč." Vznikl z toho zajímavý rozhovor. Byl bych nerad, kdyby zapadl. Proto dejme slovo Zlomenému meči (modré písmo):

zlomený meč: Takže já jsem vlastně služebník satana =/ Hustý. A to jsem měl za to, že jsem dobrý člověk, heh.

zlomenymec.pise.cz

===

bohu-a: Víš, hodně tzv slušných lidí bylo například v NSDAP, pracovalo pro Hitlera v koncentracnich taborech. Hodne dobrych lidi v padesatych letech posilalo dopisy, vyzivajici k poprave Milady Horakove...


Mozna jsi dobry ve vlastnich ocich. Jsi ale dobry v ocich Bozich? Ja za sebe mohu rici, ze nejsem v Bozich Ocich dobry, ze i ja jsem slouzil satanu, a proto potrebuji Jezise Krista, aby mne z tohoto otroctvi vykoupil.

Neslouzis li Bohu, slouzis tomu Zlemu. Na plantazich bylo plno otroku, dobrych lidi, kteri otrocili zlemu panu. A od nej prijimali stravu, od nej prijimali obleceni, od nej prijimali mzdu. A Zlo nemuze davat dobrou stravu.

---
bohu-a.svetu.cz

===

zlomený meč: Hodně věřících bylo členy NSDAP, pracovali pro Hitlera v koncentračních táborech. To jen tak na okraj.

Tohle právě na náboženství nemám rád- když nejsi s náma, jsi proti nám. To mi prostě připadá jako nátlak.
Člověk by se měl spoléhat na svůj úsudek, na svoje svědomí a když je někdo nevěřící a přesto dobrý člověk, který nikomu neubližuje, bohovi by to nemělo vadit. V jedině takového boha má podle mě smysl věřit.
Ne v nějaký symbol Velkého bratra, který chce mít z lidí stádo oveček.
No, každopádně to je moje teorie. Možná se mejlím, žejo. Ale takhle to cítím já.
Krom toho otrok není zodpovědný za činy svého pána.

---
zlomenymec.pise.cz

===

bohu-a:

>zlomený meč: Hodně věřících bylo členy NSDAP, pracovali pro Hitlera v >koncentračních táborech.

To jen tak na okraj.

Zdravím tě. Jistě, ale můj příklad nebyl o věřících kontra nevěřících, ale o tzv. dobrém, slušném člověku

>Tohle právě na náboženství nemám rád- když nejsi s náma, jsi proti nám. To mi >prostě připadá jako nátlak.

A to je další důvod, proč nedporučuji věřícímu vztah s nevěřícím. Nevěřící totiž tento duchovní boj nevidí, nemůže jej vidět, protože v duchovní svět v podstatě nevěří. A protože v něj nevěří, tak jej zlehčuje, snižuje, že se o nic vážného nejedná. Ale jedná, tu jde o Život. Ne o těch pár let, desítek let, co chybí do smrti, ale o Celý Život.


>Člověk by se měl spoléhat na svůj úsudek, na svoje svědomí a když je někdo >nevěřící a přesto dobrý člověk, který nikomu neubližuje, bohovi by to nemělo >vadit. V jedině takového boha má podle mě smysl věřit.

Dovol mi, abych zapochyboval, že jsi (já vím, že nepíšeš o sobě, ale o někom, tak spíše "že ten někdo") nikomu nikdy neublížil. Ani skutkem, ani slovem, ani myšlenkou. Že jsi vždy dokázal přesně odhadnout nejenom své činy, ale všechny důsledky svých činů. Že jsi nikdy nezranil své rodiče, svou sourozence, své přátele, spolužáky, učitele, své přítelkyně, holky, kolegy či neznámé lidi ve (například) silničním provozu. Že jsi nikdy nikomu nevynadal, že jsi se nikdy na nikoho nerozčílil, že jsi nikdy nikoho neuhodil či neměl chuť uhodit.

Ale i kdyby jsi nikdy nikomu druhému neublížil, dovol mi, abych zapochyboval, že jsi nikdy nijak neublížil sobě samému. Že jsi se někdy svou nepsolušností nespálil sebe a i druhé kolem sebe. Že jsi nikdy neublížil svému tělu, své duši a svému duchu. Že vše, co jsi pouštěl do svého srdce, bylo vždy jenom dobré a budující, neublížující sobě samému.

A i kdyby jsi nikdy neublížil sobě, dovol mi, abych zapochyboval, že jsi nikdy neublížil Bohu. Že jsi ho nikdy nezarmoutil, že On nikdy nepocítil bolest, když viděl tvé skutky, tvé myšlenky, tvé úmysly, motivace.

Nevěřím tomu, že jsi nikdy nikomu neublížil. A to ne proto, že bych znal tebe, ale proto, že znám sebe.


>Ne v nějaký symbol Velkého bratra, který chce mít z lidí stádo oveček.
>No, každopádně to je moje teorie. Možná se mejlím, žejo. Ale takhle to cítím já.
>Krom toho otrok není zodpovědný za činy svého pána.

Každý otrok je živený tím, co mu jeho pán dá. Pán dává svému otroku potravu, oblečení, práci. A zlo nikdy nemůže dát dobré dary. Zlo nikdy nedává něco, co prospívá, co buduje. Mzdou hříchu je smrt, praví bible, právě proto, že jestliže pracuješ pro zlo, zlo si tě platí tím, čím disponuje: Zlem. Když otročíme zlu, jsme syceni zlem, jsme saceni zlem, jsme ziveni zlem, jsme posilani tam ci onam zlem a poslouchame prikazy od zleho... A to, ze nekdo otroci zlu, jeste samozrejme neznamena, ze neni tzv. dobry clovek. Presto to Zlo dopada bud na neho, anebo na Krista, necha - li se Kristem ode Zle vykoupit...

Mej se pekne, peknej den i tyden ti preje Vasek M.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 3 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Moderované komentáře